travel with me | Austrian Alpine Adventure

2. listopadu 2016 v 16:54 | Haily |  Travel
Díky 28. říjnu nám vyšel krásný prodloužený víkend a já jsem se ho rozhodla využít k takovému menšímu roadtripu + hiku Rakouskem. Plán šel sestavit až překvapivě jednoduše a to tak, aby zahrnoval jezera, hory i kulturu (tedy sem tam nějaké město). Takovéto kombiance mám opravdu ráda, ačkoliv poslední dobou spíše inklinuju k přírodě. Města jsou ale super, hlavně když jdete téměř naslepo se seznamem několika vyhlídlých míst z internetu (ehm Instagramu) a nikam se neženete, objevujete.

Pokud se chystáte takhle do Rakouska, opravdu doporučuju mít auto (a to dobré auto), protože jinak vám plno míst unikne nebo se nevejde do programu.
můj Instagram (kde jsou všechny ty lepší fotky)

Den 1: Jezera & Salzburg
Naše trasa byla jasná - vyrazit z Prahy ve směru České Budějovice - Linz - jezera (Attersee, Mondsee) - Salzburg - St. Johann im Pongau (naše cílová stanice). Jedna z věcí, co jsme neudělali a zpětně je to možná škoda, je zastavování se i na české straně - cestou máte třeba Konopiště, Červenou Lhotu nebo Český Krumlov. Nicméně takhle jsme zase stihli krásný západ slunce v Salzburgu z pevnosti Hohensalzburg.

Attersee / Mondsee

Salzburg
Den 2: Liechtensteinklamm & Grossglockner
Přespávali jsme v horském městečku St. Johann im Pongau (s krásnou katedrálou!), odkud byla už jen kousek Lichtenštějnská soutěska, což se ukázalo jako velmi jednoduchá trasa mezi vodopády, horským potokem a skalami, celé to projdete během hodiny, ale opravdu to za to stojí.

Na odpoledne jsme zvažovali buď výlet na hrad Werfen nebo jízdu+hike přes Grossglockner Hochalpenstrasse, což je vysokohorská placená silnice (vstup je na den nebo více, nicméně teď na podzim se podle pána na pokladně silnice v 17:00 uzavře, kdy pak nemůžete ani dovnitř ani ven - možnost přespat v areálu je nicméně zajištěna). Silnice je až k samotné vyhlídce na nejvyšší vrchol Rakouska - Grossglockner (3798m). Je to poměrně dlouhá trasa s 11 možnostmi parkování (číslo 11 je výhlídka Kaiser-Franz-Josef Höhe na GrossGlockner a ledovec Pasterzenkees), odkud si můžete vyjít po značených trasách. Samozřejmě jsme si vybrali tohle, protože hradů máme v ČR milion a po horských hřebenech se taky neprojdete každý den. A bylo to perfektní!

Liechtensteinklamm

Grossglockner
Den 3: Hallstatt & cesta zpět
Na poslední den jsme si plánovali horský masiv a ledovec Dachstein, bohužel však byla hrozná mlha, takže nastoupil plán B - městečko Hallstatt. Jsem hrozně ráda, že to takhle dopadlo, protože se stmívalo už pomerně brzy a Hallstatt jsme v plánu měli i tak (po ledovci), ale asi bychom tam dorazili v úplné tmě. Hallstatt leží mezi horami na břehu jezera Hallstättersee a je to asi to nejkouzelnější místo, kde jsem kdy byla.

Hallstatt

To je pro dnešek vše a já se bohužel zase musím vrátit do školních lavic. Cesty pak budou zase někdy jiné a další (a já o všech zase napíšu), o to se nebojím. A jak se máte vy? :)